طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای

طراحی وب سایت چیست؟

۶ بازديد
امروزه با تبدیل بسیاری از کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای اینترنتی، بازار طراحی سایت مشهد قیمت فعالیت هایی مانند طراحی سایت بسیار رونق یافته است، اما سبک طراحی سایت، مراحل آن، از کجا و چگونه شروع شود و همچنین شرایط طراحی سایت . و میزان هزینه ها یکی از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در این مقاله ضمن پاسخ به سوالات فوق به بررسی مفهوم طراحی وب سایت، تاریخچه آن، مراحل طراحی و میانگین هزینه طراحی وب سایت می پردازیم. در پایان چند نرم افزار طراحی سایت را به شما معرفی می کنیم.
طراحی سایت چیست؟
طراحی وب یا طراحی وب، مراحل طراحی و ایجاد یک وب سایت برای معرفی یک شرکت و ارائه محصولات آن است. طراحی سایت پروژه ای است که شامل موجودی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو می باشد. قبل از اینکه به مراحل طراحی یک وب سایت بپردازیم، اجازه دهید تاریخچه مختصری از طراحی آن را بررسی کنیم.
تاریخچه طراحی سایت چگونه آغاز شد؟
تیم برنرسلی، خالق وب، با راه اندازی اولین وب در سال 1990، خود را به عنوان اولین خالق وب در تاریخ شناخت. اولین وب از فرامتن و ارتباطات برای ارسال ایمیل استفاده می کرد. هنوز در یک گروه متن ساده بدون هیچ گونه گرافیک، تصویر یا حتی رنگ وجود دارد.
مراحل طراحی سایت
همانطور که گفته شد، طراحی سایت به معنای طراحی، ساخت و راه اندازی یک وب سایت یا بهینه سازی یک وب سایت قدیمی در اینترنت است. طراحی وب شامل چندین مرحله مهم است که در زیر به طور مختصر هر یک توضیح داده خواهد شد.
مرحله 1: طراحی Wireframe
اول از همه ظاهر کامل وب سایت را با توجه به سبک وب سایت و همچنین نیاز مشتری طراحی می کنیم. این نما شامل نقشه کامل صفحه سایت و همچنین مکان و مکان هر عنصر جداگانه است. در این مرحله از طراحی سایت به آن طراحی وایرفریم می گویند.
مرحله 2: طراحی گرافیکی وب سایت
پس از دانستن چیدمان عناصر سایت، باید سایت را طراحی کنیم. در این قسمت سایت با استفاده از نرم افزار و روانشناسی مختص نوع کسب و کار اینترنتی و رنگ آمیزی و گرافیک ایجاد شده است.
مقاله را بهتر بخوانید: بهترین طیف رنگ برای سایت
مرحله 3: کد یا وردپرس
در این مرحله بسته به سایتی که طراحی می کنید و نیاز مشتری می توانید از روش های مختلفی برای مدیریت سایت خود استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا، مانند وردپرس یا طراحی یک چارچوب برنامه نویسی سفارشی. تصمیم گیری در این بخش بر اساس هزینه و نیاز مشتری است.
مرحله 4: راه اندازی سایت
پس از انجام مراحل قبلی، سایت را در بستر اینترنت جهانی راه اندازی خواهیم کرد. بنابراین در این قسمت پس از تهیه «هاست» و «نام دامنه صحیح»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می دهیم.
وظیفه اصلی یک طراح وب چیست؟
طراح سایت باید مسئولیت طراحی و ساخت هر قسمت از سایت را به طور جداگانه بر عهده داشته باشد. برای راه اندازی یک سایت حرفه ای به دو تیم یا دو نفر نیاز است. تیمی برای طراحی ظاهر و احساس سایت و تیمی برای طراحی کد سرور و کدهایی که کاربران قادر به دیدن آن نیستند. همچنین برای طراحی یک سایت خوب باید سئو حرفه ای داشته باشید.
جمع بندی
همانطور که می دانید نرم افزارها و ابزارهای زیادی برای طراحی سایت وجود دارد، اگر می خواهید طراحی سایت را تجربه کنید، باید از نرم افزار طراحی سایت استفاده کنید. ابزارهای طراحی وب بسیار زیاد و متنوع هستند، اما برخی از آنها مفیدتر بوده و توسط طراحان بیشتری استفاده می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.