چه زمانی مشکل کنیبالیزیشن روی کلمات کلیدی رخ می‌دهد؟

طراحی سایت به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای

چه زمانی مشکل کنیبالیزیشن روی کلمات کلیدی رخ می‌دهد؟

۸ بازديد
طراحی سایت مشهد قیمت گاهی اوقات شما در محتوا و مقالات وب سایت خود به خوبی عمل می کنید و کسب رتبه های مختلف در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مشابه و نزدیک را خوب می دانید. شما بعد از امتحان نمی دانید، می دانید که میزان شما کاهش یافته است، شما دچار آدمخواری یا آدمخواری شده اید. اما آدمخواری چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟
آدمخواری به چه معناست؟
همانطور که سایت شما رشد می کند و رتبه محتوای شما افزایش می یابد، محتوای شما ممکن است با یکدیگر رقابت کند. Cannibalization (cannibalization) که در لغت به معنای آدم خواری است، به این معنی است که چندین پست وبلاگ و مقاله در سایت شما برای کسب رتبه یکسان در گوگل با یکدیگر رقابت می کنند. به همین دلیل از کلمه آدم خواری استفاده می شود، زیرا این محتواها سطح یکدیگر را آدمخوار می کنند و در واقع هر دو در معرض سطح بندی قرار می گیرند. از آنجایی که این دو محتوای مشابه هستند و برای یک کلمه کلیدی بهینه شده اند، این اتفاق می افتد و زمانی که شما پست ها و مقالات را برای جستجوهای مشابه موتورهای جستجو بهینه می کنید، این قطعات به تدریج وارد رتبه های یکدیگر می شوند. وضعیت بهتر معمولاً برای یک ورودی مشخص، گوگل یک یا دو نتیجه از سایت را نشان می دهد. اگر اعتبار دامنه شما خیلی زیاد باشد، 3 نتیجه نمایش داده می شود. البته باید توجه داشته باشید که آدم خواری با محتوای تکراری متفاوت است و محتوای تکراری تقریباً همه یک محتوا هستند.
آدمخواری کلمات کلیدی چه زمانی اتفاق می افتد؟
تصور کنید چند مقاله در مورد یک کلمه کلیدی می نویسید و به ویژگی های مختلف نگاه می کنید یا محصولاتی با ویژگی های متفاوت در وب سایت خود با همان کلمه کلیدی دارید و هر کدام را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، در این حالت آدم خواری با کلمات کلیدی رخ می دهد. او می دهد. بنابراین به جای نوشتن مقالات کوتاه، سعی کنید در صورت امکان مطالب دقیق و کامل بنویسید و منتشر کنید.
چه زمانی آدمخواری به یک مشکل تبدیل می شود؟
تصور کنید که در حال رقابت با رقبای خود برای کلمات کلیدی خاصی هستید و برای به دست آوردن بهترین رتبه ها سخت کار کرده اید. از سوی دیگر، ناگهان متوجه می شوید که تنزل رتبه پیدا کرده اید و شغل خوب خود را از دست داده اید. این مشکل به آدم خواری مربوط می شود، جایی که شما محتوای خود را با همان کلمات کلیدی ایجاد می کنید و در واقع رتبه و اعتبار را به اشتراک می گذارید. البته توجه داشته باشید که این مشکل فقط برای یک کلید نیست، بلکه اگر کلیدهای شما یکی باشد دچار آدمخواری هستید.
چگونه آدمخواری را تشخیص می دهید؟
یکی از مهم ترین مشکلات این است که بسیاری از مدیران سایت و کارشناسان سئو گاهی متوجه نمی شوند که در دام آدم خواری گرفتار شده اند. روش های مختلفی برای تشخیص مصرف وجود دارد. ساده ترین و بهترین راه این است که کلمه زیر را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید:
وب سایت: example.com کلمات کلیدی
به جای example.com به جای آدرس سایت و کلمه کلیدی کلمه مورد نظر خود را وارد کنید. علاوه بر این، می توانید از ابزارهای مختلفی برای تشخیص آدم خواری استفاده کنید.
چگونه می توانیم مشکل آدمخواری را حل کنیم؟
راه های مختلفی برای حل مشکل آدمخواری وجود دارد. ابتدا، بهتر است انتخاب کنید که چه محتوایی را می خواهید نگه دارید. سپس می توانید محتوا، مقاله کامل و کامل و مقاله ای را که نمی خواهید حذف کنید ترکیب کنید. البته برای این منظور از ریدایرکت 301 نیز استفاده می شود که البته برخی از کارشناسان با ریدایرکت 301 بیش از حد مخالف هستند. راه دیگر این است که در صورت امکان، محتوای خود را بر اساس یک کلمه کلیدی بهینه کنید، به طوری که هیچ دو مقاله با کلمه کلیدی مشابهی مطابقت نداشته باشند.
تاثیر آدمخواری بر سئو چیست؟
واضح است که وقتی دو یا چند مقاله به دام بیفتند، تلاش های سئوی شما به نوعی هدر رفته است. به جای اینکه صفحات شما با رقبای شما رقابت کنند، در واقع با یکدیگر رقابت می کنند و باعث افت رتبه هر دو می شوند. اگر ترکیب شوند، حتی می توانند نمرات خوبی بگیرند.
جمع بندی
این جالب نیست که محتوای ارزشمند ما با یکدیگر رقابت می کند و رتبه ما به دلیل سرزنش خود کاهش می یابد. این پدیده را آدم خواری یا آدم خواری می نامند و خیلی وقت ها از چنین مشکلاتی بی خبر هستیم. به جای بهبود رتبه، محتوای ما کاهش می یابد. بهترین کار این است که همه چیز را کنار هم بگذارید و یک مقاله جامع بنویسید. به جای بهینه سازی چندین مقاله برای یک کلمه کلیدی.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.