زبان برنامه نویسی برای طراحی وبسایت

طراحی سایت به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای

زبان برنامه نویسی برای طراحی وبسایت

۷ بازديد
به عنوان یک برنامه نویس، شما باید طراحی سایت مشهد قیمت یک زبان برنامه نویسی را برای ایجاد وب سایت هایی انتخاب کنید که مهارت های شما را گسترش داده و مجموعه شما را افزایش دهد. هنگامی که در حال تماشای ویدیوهای یوتیوب، شبکه‌سازی در لینکدین یا خواندن مقاله ویکی‌پدیا هستید، این سایت‌ها آسان هستند و اغلب بازدید می‌شوند.
سوال این است که چه کدی در پس زمینه اجرا می شود و آن کد چگونه برنامه ریزی می شود؟ این سوالات معمولا زمانی که می خواهید یک وب سایت طراحی کنید بسیار رایج است. توسعه وب نیاز به انتخاب درستی دارد که باید از قبل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اینکه آیا می خواهید زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کنید یا خیر. یا باید به زبانی که در آن مهارت دارید طراحی کنید.
کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت مناسب تر و بهتر است؟
یک زبان برنامه نویسی می تواند برای تعریف دستورات و توابع منطقی استفاده شود. از زبان های نشانه گذاری مانند HTML می توان برای ایجاد اسناد استفاده کرد، می توانید از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت ها یا برنامه های کاربردی در اندازه مورد نیاز خود استفاده کنید.
پس بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی وب چیست؟
کدام زبان برنامه نویسی بهتر و متنوع تر است و کار برنامه نویسان جدید آسان تر است؟
در این مقاله به انواع زبان های برنامه نویسی بر اساس این سوالات می پردازیم.
زبان برنامه نویسی جاوا برای ایجاد وب سایت
به دلیل تطبیق پذیری آن، جاوا یک زبان برنامه نویسی متن باز است که می تواند برای کارهای مختلف استفاده شود. به این معنی که این زبان برنامه نویسی هم برای طراحی اپلیکیشن و هم برای طراحی وب قابل استفاده است و با توجه به کتابخانه ها و فریمورک های مختلف می توان تنظیمات را در صورت نیاز تغییر داد. البته یادگیری این زبان در ابتدا کمی پیچیده است که باعث می شود در بین برنامه نویسان برای طراحی وب سایت محبوبیت کمتری داشته باشد.
زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای طراحی وب
این زبان برنامه نویسی شی گرا برخلاف نامش هیچ ربطی به جاوا ندارد. و بیشتر برای توسعه زبان های HTML و CSS به منظور اجازه دادن به برنامه نویسان برای مشاهده محتوای وب سایت و تعاملات کاربر. اما امروزه جاوا اسکریپت برای مرورگرها و همچنین برای سرورها و میکروکنترلرها استفاده می شود. حتی بسیاری از وب سایت های معروف از این زبان برنامه نویسی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند.
زبان برنامه نویسی PHP برای طراحی سایت
PHP یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر C و Perl است. این زبان به طور گسترده برای ساخت برنامه ها استفاده می شود. PHP برای مبتدیان بسیار مناسب تر است و می توان آن را با زبان HTML ترکیب کرد. از این گذشته، این یکی از اولین زبان هایی بود که برنامه نویسان یاد گرفتند. بسیاری از اپراتورهای وب سایت به PHP متکی هستند. از مزایای آن می توان به پشتیبانی گسترده پایگاه داده و یکپارچه سازی پروتکل اشاره کرد.
PHP کد سرور را اجرا می کند و از زبان های برنامه نویسی محبوب برای آن استفاده می کند. این بدان معنی است که PHP به HTTP ساده پایبند است، که بسیار بهتر از زبان های برنامه نویسی است که فقط کد منبع را به یک مرورگر وب خصوصی ارسال می کنند.
PHP همچنین به دلیل نوشتن ضعیف و عدم رسیدگی به خطاهای رایج مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، این واقعیت که بسیاری از وب سایت های رایج هنوز از PHP استفاده می کنند، گواهی بر محبوبیت آن است. با این حال، اگر یک نسخه قدیمی از PHP برای برنامه نویسی وب استفاده شود، ممکن است برخی از مشکلات امنیتی رخ دهد.
زبان برنامه نویسی پایتون برای طراحی صفحات وب
پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که یادگیری آن بسیار آسان است. نوشتن پایتون نیز بسیار آسان است زیرا نیازی به جدا کردن بخش‌هایی از کد ندارید. یادگیری این زبان برنامه نویسی بسیار سرگرم کننده است و می توانید از آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا نیز استفاده کنید. پایتون یک زبان پویا و پرکاربرد است. پایتون توسط یک انجمن فعال پشتیبانی می شود و توسط نرم افزار پایتون نگهداری می شود. این زبان در دسترس است و در اکثر سیستم عامل های رایج قابل استفاده است.
بسیاری از وب سایت های محبوب در سراسر جهان، مانند پروژه های یوتیوب یا گوگل، بر اساس پایتون نوشته شده اند. علاوه بر این، بسیاری از بازی های ویدئویی به زبان پایتون نوشته شده اند که این زبان را محبوب کرده است. زیرا بسیاری از پایگاه های علمی را می توان به راحتی با این زبان ادغام کرد و مراحل مربوط به جمع آوری داده های تجربی را با استفاده از آن به نحو احسن انجام داد. با این حال، پایتون نیز به دلیل سرعت اجرای نسبتا پایین آن مورد انتقاد قرار گرفته است.
جمع بندی
این زبان ها بهترین زبان های برنامه نویسی هستند که برای ساخت بسیاری از وب سایت های بزرگ در جهان استفاده می شوند. برنامه نویسان نیز اغلب خود را مجبور به انتخاب بین زبان های مختلف می کنند. و آنها می خواهند زبان مورد استفاده بهترین سایت ها مانند فیس بوک، توییتر یا گوگل را بدانند. و اینکه کدام زبان در سمت کلاینت و کدام زبان در سمت سرور استفاده می شود.
با توجه به مزایای این زبان ها و بسته به سطح مهارت خود می توانید یکی را برای نوشتن وب سایت خود انتخاب کنید. و در نظر بگیرید که جاوا اسکریپت یک زبان سمت کلاینت است و بیشتر زبان های برنامه نویسی سمت سرور هستند.
زبان های مختلفی برای طراحی وب وجود دارد و به دلیل سادگی و سرعت بالای آن می توانید با پایتون شروع کنید و در دوره آموزشی آن شرکت کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.